Sidor

lördag 1 maj 2010

Valborgivardagsrummet

Hej, hoppas att alla hade en kulig valborg! Jag själv hade inga direkta planer för kvällen annat än att inte skåda en jättebrasa för första gången någonsin. Är nämligen rätt så säker på att USA inte hurrar för den fantastiska valborgsdagen. Avery nämnde att den första maj kallas May day, men att det inte är något man direkt firar. Så... jag skulle jobba kvällen - och så var det med det.

Det roliga var dock att jag inte började jobba förrens vid halv 7 på kvällen, så dagen spenderade jag med en shoppingtur i Natick. Tanken var att jag skulle glida ut för att hitta ytterligare en present till Alina som fyller år på May Day och det gick bra. Men sedan hittade jag även roliga grejer till mig själv (som inte shoppat på länge och hade ett antal extra hundra-dollar-sedlar från förra veckan att kanske spendera), dvs en grön byxdress, två tees, ett vitt basic linne, en underbar födelsedagsklänning och roliga kit-böcker som; "learn american sign language", "train your brain" och "learn how to read music". Jag ska bli proffs på alla tre! Bara så ni vet.

Julia kom över när Ana hade gått och lagt sig och så partade vi i vardagsrummet. Vi tände brasa i öppna spisen (som höll på att sluta i kaos när det visade sig att vädringsluckan var stuck och att det började ryka in..), plinkade fram valborgssånger på pianot, läste "vad är oddsen.." och trollade fram en fantastisk rolig "full på club soda"-bildserie för att driva med onyktra och förmodligen heldäckade Sverige.

Vadå? Man kan visst bli full på club soda..

2 kommentarer:

Mami Anna sa...

Vilken fin bloggdesign, Millis!!
Om 2,5 veckor kommer vii!!!!!!!
Pusar Mami

Pappa sa...

GRATTIS Camilla!! en dag före...men jag har ingen dator i Italien.

Hurra, hurra, hurra, hurra!!

Pappa