Sidor

onsdag 28 april 2010

Springcarnevalandfacepainting

Hade en otroligt trevlig dag idag. Följde med Ana, Scott och Janice till Anas skola för att volontära för deras årliga Spring Carnival. Bidraget? Ansiktsmålning såklart. Jag satte upp min lilla station och blev tillsammans med "dirt cups" gjorda av krossade oreos och gummigodismaskar och "egg relays", direkt en av de populäraste stationerna.

Solar var otroligt poppis men även blommor och fjärilar tycktes sitta fint hos pojkar och flickor. 3-4 åringarna var underbarast som var så exalterade att de knappt kunde sitta stilla. Mycket fina verk på deras kinder kan jag lova. Anas klass var också gulliga, även om de spelade lite mer "coola" och påstod att de minsann fått sina kinder målade tusentals gånger innan. Helt klart allra sötast var en liten kinespojke som av någon anledning hade bestämt sig för att inte prata just idag men ändå ville försöka få fram att han ville ha både en sol och en fjäril på kinden.

Senare på dagen hade jag och Ana tråkigt så vi roade oss med att ansiktskladda varandra lite till. Själv fick jag en otroligt fin "sverigeblomma" på ena kinden och en grön-rosa giraff på den andra. Händerna smyckades av en ninjazebra och en rosa jättegroda (tänk Spirited away-monstret som aldrig slutar äta).

Ana blev en tigerunge... en livsfarlig sådan.. grrr..

Ana the tiger.
Zebra the ninja.
Ouch, dont eat me up.
Jag hoppas att du inte äter sverigeblommor, lilla tiger.

1 kommentar:

Mamma Anna ; sa...

Bra där, lilla dotter! Nu kan man ju få dagliga uppdateringar igen? Älskar det!!
Ses om mindre än 3 veckor!
KRAAAAMAR