Sidor

söndag 2 maj 2010

Jagälskarbergochdalbanor


ÅH!!! Vet ni hur roligt det är att åka berg-och-dal-banor?! Ja, säger ni då. Det vet vi. Alla tycker inte att det är jättekul, andra tycker att det är fantastisktjätteroligt. "MEN!" Säger jag då... frågan är egentligen vad det är ni jämför med! Sitter man hemma i Sverige och åker en liten Grönalundtur eller ett Lisebergsåk så kan jag förstå att det kanske inte var det roligaste man någonsin tagit sig för. Inte heller är det kanske jätteroligt att glida runt på Disney World (även om det är det bästa stället på hela jorden - jag lovar) när köerna är två timmar långa och åkturerna över på 37,5 sekunder. Det är lugnt. Jag förstår er. Därför ska ni ta er över hit och åka med mig och Julia till SIX FLAGS i Springfield (även om det i NJ kanske är bättre och större) och hänga med på the ride of your life! Uuh, yes.

Jag och Jules var överexalterade söndag morgon då vi gick upp i tid för att ge oss av till Springfield (cirkus 1,20 h bortåt väst) för att gå på zoo, gå på zoo, inte zoo - nöjesfält! Six Flags! Vi kom dit, betalade parkering, åkte 1 minuts-M&M-tåget till entrén, köpte $55 säsongskort och gav oss upp i en berg-och-dal-bana från andra världskriget typ. Hur kul som helst!!

Dagen var stekhet. Vi svettades ihjäl. Inte jätteskönt, men att föredra framför det förväntade regnet som skulle skvätt ner oss hela dagen. Dessutom innebar det att vi nästan var själva i hela parken och kunde åka allt vi ville utan en massa vidriga köer. Vi åkte kanske 6 stora roller coasters (de bästa och skumpigaste någonsin) samt diverse fritt fall, en jätteversion av flygande mattan där man satt längst ut på en jättearm och åkte upp-och-ner och bak-och-fram-länges, snurra-runt-i-en-pannkaka-samt-i-90-grader, vattennerskvättningsbåtgrej och en massa annat snurrikul. Men inte bara det! Vi åt raspberry-banana-blueberry-pineapple-smoothies till lunch! Vilken underbar dag! 7 timmar av bara lek och skoj! Tänk hur avis alla små barn hade varit på en sådan dag. Japp! Haha, in your faces kiddies!


Spänningen tätnar...
Sugen på lite en avflagnad färg och skumpetiskump-tur?
Bruna ben som köar.

Jules rules and so do roller coasters.
Sa ju det!!
Erkänn! Du skulle aldrig våga!
Kan inte vänta tills vattenlandet öppnar!
Efter en lagom blöt forsrännan-tur.
Kort taget 2 sekunder innan båten stänker ner hela oss på bron efter att vi hade åkt. Schysst. Som om det inte räckte med blötheten som färden förde med sig. "Åh, kolla! Vad mycket vatten på bron.", "Ja, se där.", ".........", "Splash!!" (IQ-fiskboll)
Som sagt...
Ja ja, det varnade ju i alla fall med en skylt..

Nyversion av flygande mattan, någon?
Indeed. Skrangel. Skrammel. Nackspärr. Ryggskott.
Hej då, Sixie. Ses snart igen!
Mm.. Hamburgare med kyckling, mozarella, ananas och gratis pom frites påfyllning.

* * *

NOTIS
Grattis Alina, älskling på din 20-årsdag igår! Jag hade kul, hoppas du också hade det trots traffic jam och virgin drinkar.

Jag hade skola igår.. En sex timmar lång lektion om amerikansk historia och kultur. Det var intressant faktiskt. Träffade dessutom en jättetrevlig svensk-grekisk tjej som jag hängde med. Ska bli roligt att åka till Niagarafallen om tre veckor! Shoohoo!

2 kommentarer:

Jullepulle sa...

AAAAHAHAHAA FY FAN VAD KUL DET VAAAAR! Och tilläggas skas väl att min näsa är trippelt gånger så stor på den där bilden.. Men ja, det blir väl så när man äter för mycket STRIPS! (som alla visste vad det var på Starbucks ikväll)

Anna-Pannis sa...

Vilken härlig dag ni verkar ha haft!! SOm när Sus, Zvonkis, Gunnar o jag lekte på Skara Sommarland en hel dag, UTAN barn!! Hi, hi!
Pusar mami