Sidor

onsdag 29 september 2010

Gultärfultvadåvemsadet?

Hej!

Igår var en ganska jobbig dag. Jag jobbade inte särskilt mycket eller så (tro mig, det kan vara otroligt uttröttande om man har Ana som Au pair-barn) men jag fick för mig att springa långt. Envis som jag är vill jag alltid göra bättre än jag tidigare gjort så jag utmanade mig själv att springa 12 km(!). Vem f*n tror hon att hon är, tänker ni nu? Jo alltså. Jag knäckte 10 km sträcket förra veckan och har sedan dess sprungit över en mil 3 gånger (jag är ganska imponerad själv om jag ska vara ärlig..). Igår sprang jag 11 km. "Jag måste springa längre!" tänkte jag alltså och satsade på en 12 km runda jag själv mappat ut på MapMyRun.com (sjukt bra sida!). Dock hade jag ej kollat temperatur eller väder och insåg ganska snart att det både regnade och var över 26 grader ute. Kul. Kul. Kul. Not. Usch, vad jag svettades. Jag orkade inte alls springa särskilt snabbt. Men men. Inte gnälla. Jag gav mig i alla fall inte (konstigt va med tanke på att jag var tvungen att ta mig hem på något sätt.. hmm..)!

Men inte nog med det. Senare på dagen jobbade jag och Ana var lite av ett pain-in-the-a-s-s.. Däremot blev hon taggad när jag erbjöd henne att hjälpa mig flytta ut varenda liten pryttelur ur mitt rum. Mattläggarna kom nämligen idag och jag var tvungen att flytta ut alla möbler, alla saker, alla kläder, ja med andra ord: alla pryttelurer. Det tog ett tag…

Imorse vaknade jag och släppte in mattnissarna som skulle lägga in en fiiin, ny och ännu gulare matta i mitt sovrum. Varför man ens envisas med att lägga in en matta i ett rum är för mig en gåta, men är man amerikan verkar man tänka i andra banor. Särskilt när man har så mycket pengar att man inte vet var man ska göra av alltihop. Då är logiken: matt-attack? Jag skulle i alla fall aldrig slösa ungefär 30.000 kronor på en skrumpen, permanent damm-och-smuts-uppsamlare. Ick! Jag gjorde ett diskret litet försök att kanske få in trägolv på ett hörn när jag sa: "I bet you could get a nice hardwood floor in the same price range.." men blev avbruten med "..but it's soo nice with a warm, soft, cosy carpet in your bedroom!". Säger bruden som har trägolv i sin sovlya.

Hur som.. jag sprang ytterligare en runda idag i brist på annat att göra. Skönt eller vad tills jag upptäckte att det var ännu varmare ute än gårdagen och att jag började få ont i benen. Jag lovar att det handlar om att man psykar sig ur för det är ju det löpande är - psykologi. Men men. Jag hade i alla fall en skön jobbdag. Jag skulle egentligen varit med Ana mellan 3 och 7 men blev flyttad till att "jobba" mellan 9-12.30 då mattgubbarna skulle komma. Skönt! Få betalt för att sitta hemma och glo på teve. Resten av dagen spenderade jag med att flytta tillbaka alla möbler…. Inte klar än, men jag tar en liten paus tänkte jag för nu ska jag till Julia för en Torkel-i-Knipa-kväll samt plocka upp lite sushi på vägen dit! Asanajs! Dessutom kommer deras nya lilla puppy hitflugen hela vägen från Kalifornien. Jättesöööt! Lilla Dexter :)

Före.
Efter. Vackert. Eller hur? Guuuuult äääär fuuuult. Ehum..
 
 Najs va? Såhär såg gästrummet ut..
Juste! Jag stickade en mössa idag också. Så kan det gå. Jag längtar efter hösten..

Inga kommentarer: