Sidor

onsdag 28 april 2010

Springilingochklumpimagen

Gissa vem som har börjat blogga igen? Jo, JAG!

Tänkte bara skriva en kort liten update av dagen och framöver är tanken att jag ska blogga i nutid samtidigt som jag bloggar på sidan av i dåtid för att fylla ut tomrummen.

Tisdag:

Vaknade upp. Gick till badrummet för att borsta tänderna och inser att tandskenan (som jag fick för x antal år sedan efter tandställningsborttagningen) inte sitter i munnen. Konstigt, tänker jag och går in och letar bland lakanen, övertygad om att den av någon mystisk anledning måste ha ramlat ut. Bör tilläggas: detta har aldrig hänt förut. Skumt!

Hittar den dock inte och börjar oroa mig för att jag kanske har svalt den och genast kurrar magen till lite besvärat.. Gryuwrf. Äckligt! Som tur var tog det mig inte länge innan jag hittar den liggandes i sin lilla burk på badrumshyllan. Mycket märkligt. Jag var hundra på att jag satte i den igårkväll. Men men, jag är ju som jag är. Lite virrig sådär.

Började inte jobba förrens klockan 3 så tänkte ta en tur till gymmet. Ingen bil hemma. Trist. MEN! Jag gav minsann inte upp för det. Klädde i mig min nya, oinvigda Adidas-spring-vind-jacka och gav mig av. 35 minuter och över 5 kilometer senare anländer jag svettig och röd. Skönt. (P.S. Jag tog även på mig tights och andra klädesplagg i förhoppningen om att inte dra till mig alldeles för mycket uppmärksamhet som jag nog hade gjort endast iförd jacka..)

Lyfter vikter och tackar stolt nej till utlånandet av Averys bil. Nej, nej. Jag ska minsann springa hem igen. Och ja. Det gjorde jag! Fantastiskt. Det hade jag aldrig trott om mig själv för några månader sen.. Det är skönt att vara omgiven av inspiration..

4 kommentarer:

Magnus H sa...

Träning är bra!!! :)

Mulle sa...

Helt sjukt att folk fortfarande läser din blogg!

Camilla sa...

Ja verkligen, MULLE! Du ska väl inte säga nåt som är en av dom :P

Avery sa...

You have no idea how proud of you I was this day. You turned down a ride home and everything! You're Amazing!!