Sidor

tisdag 2 november 2010

Denandranovembertvåtusentio

Jaha. Då var man både hemkommen från the wild wild west och överleven efter ännu en underbar, amerikansk halloween på Babson College. Magnus är här och hälsar på från Sverige och han tog med sig presenter i form av zoega mörkrost och marabou. Jag sitter här på mitt rum och dricker ur en souvenir från resan - nej, inte ur en av alla shotglas jag har lyckats samlat på mig...

Jag är ganska nöjd med livet. Ute är det höst och trots att jag missade när träden skiftade i alla fantastiska färger och när de flesta löven föll till marken finns fortfarande lukten av blöta löv och torr och kall höst kvar i luften. Jag är nästan helt uppackad och färdigtvättad (helgen var så hektist med allt halloweenfirande att jag inte tog tag i det förrens nu) och tidigare idag komponerade jag fram en ny, julinspirerad melodi på flygeln.

Kaffet är gott och Neon Trees spelas lite småinspirerande i bakgrunden just nu. Jag pratade med mama och Håkan ett bra tag och hade en liten (ganska stor) visning av alla resebilder på screensharing på skajp. Jag har fått besked av de flesta att vykorten kommit fram. Okej, det var en lögn. 4 av... 10. Men i alla fall! Räknar man Mulle som hittills har fått 4/5 så blir det 8/14! Bättre odds!

Jag inser att detta förmodligen är det första riktiga blogginlägg jag någonsin skrivit. Det känns bra. Vem försöker jag lura? Jag kan ju detta! Nu ska jag snart börja jobba. Skönt att inte behöva börja förrens vid 5.

Kanske har jag lite småångest för att jag inte har sprungit ordentligt på jättelänge. September var en grym månad och sedan blev jag sjuk, sedan var jag borta mycket och jag känner att jag kommit av mitt game. Ugh. Dessutom blir det bara kallare och kallare nu så jag behöver köpa nya springkläder och tro mig... ingen, inte ens jag, vill se mitt bankstatement efter resan. Jag har en plan att inte kolla förrens jag har satt in x antal framtida löner och det krävs en icke planerad nedscrollning i transaktionslistan för att kunna se hur mycket resan egentligen kostade...

Jag hittade ett jättebra erbjudande på groupon.com idag, så 29 dolares gick dock till ett gymkort på Healthworks som annars kostar en månad $100(ick!).

Jag längtar till Thanksgiving..



 Just nu..
 
 Utomhus..
 Halloween 2010.
 Ett bi, en regnbåge, bubble wrap.

 Världens bästa vänner på västra kusten av världen <3

2 kommentarer:

Dale sa...

Åh vad stolt jag blir Chip!! Lovey <3

Pappa sa...

Vykortet har kommit fram! Skajpa nehe då...